Hej Sanning, vad heter stormen?

Snart drar tydligen stormen Emil in. Hur kan man vara rädd för en storm som heter Emil eller Dagmar, Gudrun eller Berit också för den delen.

Jag tycker det låter som ett härligt pensionärsgäng som spenderar somrarna på Mallis. Det låter som att Emil kan vagga en i ens sömn med hans mörka lena Barry White röst. Stackars Dagmar vill ju ingen något ont han bara hang around lite och checkar läget. Gudrun är pratglad och lite högljudd men annars är hon cool som en filbunke. Sist men inte minst Berit, sötaste Berit, är en gammal pensionerad fritidslärare som luktar kanelbullar.


Snälla lite aggresivare namn behövs för att ta stormvarningarna på allvar. Skulle vara bra om dom kombinerade namnen med en egenskap också för att ta dom på allvar. Typ Shaniqua the Bitch och Björn the Bastard om det är klass 2 eller 3 varning, men om stormarna inte är så farliga så kan den kanske heta Calle the Coward?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0