Hej Sanning, I've got some information for you

Det finns så mycket information om världen om verkligen allt. Så mycket onödig information också för den delen. Ibland undrar jag vad man ska använda all information till. I vilket sammanhang är den användbar? Jag vet att det säkert finns flera som undrar likadant so to the rescue here I am.


Har du en minderårig son/dotter som vill att du ska köpa ut alkohol till honom/henne?
Glöm att vända dig till systembolaget som de uppmanar på reklamen, de kommer låtsas anstränga sig för att hjälpa dig, de kommer säkert indirekt rekommendera alkohol med lägre halter, bara för att få något sålt. (Bockar av "konspirationsteori för dagen" från min att-göra-lista".)

För att övertyga dina barn om att alkohol inte är bra för en, jag menar om örfilen som du gav de inte var tillräcklig, så säger du:
"One in three snake bite victims is drunk" enligt www.funfactz.com vill du bli biten av en orm?
Om de vill tatuera sig också släng in en "One in five is tatooed."

Är du en person som alltid svettas, som ständigt får svettfläckar under armarna oavsett hur många timmar din deoderant säger att den ska hålla? Have no shame in the game, utan trösta dig själv med detta faktum:
"Historically, sweat has been an active ingredient in perfume and love potions."
Som man brukar säga "lukt ligger i luktarens näsa"


Dåligt föräldraskap? Nej, de har bara inte fått ta del av alla mina råd.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0