Hej Sanning, du är sponsrad av CSN va?

Till alla studenter, blivande studenter eller som varit studenter tidigare och är familjära med CSN, detta inlägg är till er.

Jag fick hem mitt årsbesked från CSN för några veckor sedan och hur mycket jag skulle betala tillbaks (vilket jag inte behöver betala tillbaks nu för jag fortsätter ju plugga). Men de försöker skrämma en, avskräcka en från att ta lån. Men CSN jag som trodde du kände mig med tanke på hur länge vår relation har hållt?


Seriöst när jag såg min skuld hade jag lust att svara till CSN i ett brev "Ärliiit CSN? Min skuld är småpotatis ju. Bror langa mer pengar, palla vara snål hallå".
Så till alla er som är rädda för att ta ett lån, dont be scared det är en investering (förhoppningsvis). Det är troligen det bästa lånet du kan ta, med tanke på den låga räntan och på hur lång tid du har att betala tillbaks den. Om du stressar över din skuld då visar du bara att du inte tror på dig själv, du ser dig själv som en dålig investering. Om du inte tror att du kommer bli framgångsrik och kan betala tillbaks ditt lån så har du två alternativ; hoppas på att Mayaindianerna hade rätt och världen går under 2012 och du slipper därmed betala tillbaks dina lån eller att du kör en springnota på lånet, rym utomlands och kom aldrig aldrig tillbaka!

Den relationen som återspeglar mina känslor mot CSN är Sizzlas låt Ain't Scared, kolla upp den på Spotify. Funderar på att tjuvringa till CSN och sjunga den till dem så att de lämnar mig ifred med sin skrämseltaktik.




Kommentarer
BEXOLLILA.

jag har precis skrivit det där om kakan hehe !

2012-01-20 @ 18:12:49
URL: http://bexollila.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0