Hej Sanning, att tänka gult är svårt

Varför är alla namn på mediciner så oerhört svåra att komma ihåg och uttala?


De som hittar på dom kan omöjligt tro att det ska kunna gå att uttala dom, eller? Det är marknadsföring under all kritik med namn på mediciner som : Diclofenac T Ratiopharm, Naproxen Mylan, Paracetamol Apofr, Paracetamol Orifarm.

Jag kunde inte de här utantill utan tog de från Apotekets hemsida. Det sista namnet känner ni nog igen, det är den medicinen med reklamen "tänk gult". Om jag var ute efter den medicinen så är det precis vad jag skulle säga, jag skulle fråga "jag behöver tänka gult, kan du hjälpa mig med det?". Ofta jag skulle komma på namnet på medicinen. Ändå så envisas man med sådana svåra namn. Finns det någon anledning bakom detta?

De kanske försöker integrera samhället, bejaka ett mångkulturellt samhälle liksom. För man måste nog vara en sån person som säger "JA!" till mångfald om man ska köpa dessa mediciner. Jag menar ingen främlingsfientlig person skulle våga möta mediciner med så främmande namn. Eller vad tror ni?







Kommentarer
samuel

Haha, de som är så härligt ju. ärligt vet jag inte...borde kanske skjuta någon.. Haha tack iaf.

2012-01-10 @ 01:05:19
URL: http://samuel.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0