Hej Sanning, har jag låtdyslexi?

Är det bara jag som alltid säger för få "dirty" när jag sjunger med Jessie J:s Do It Like A Dude? Har svårt med upprepningar i låtar har jag märkt. Samma sak med Bob Marleys Is this love det blir alltid en för lite av "is this love" när jag sjunger den. Sen är det alltid för sent att lägga till en utan att någon ska märka att jag sjungt fel. Jag tror jag har någon sorts låtdyslexi för jag suger verkligen på låttexter. Ibland är det så osammanhängande det jag sjunger. Har någon hört Dem Franchize Boys med låten Oh I think they like me? En extremt catchig låt, jag trodde att de sjöng "oh i diddi i di", trots låttiteln så kopplade jag inte utan i mina öron lät det som amerikansk joddling. Har gjort så många misstag att oftast när jag sjunger är det alltid någon som ska fråga "vad sjöng du nyss" och då vet jag att det är ännu ett musikaliskt nederlag. Karaoke ska vi inte änns tala om, blir förvånad varje gång. Sedan finns det låttexter som är så osammanhängande att man undrar om man verkligen sjunger rätt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0