Hej Sanning, vart är livet som smakade vaniljglass och smultron?

Nu kommer jag låta som världens äldsta tant (ni som inte känner mig så är jag 22 år). Jag saknar seriöst Loket (Leif Olsson) som var programledare för Bingolotto. Varför slutade du Loket? Var är du nu? Jag saknar dig ju!

Jag växte upp med Bingolotto. Loket representerade gamla goda tiderna, när uppväxten i Sverige var som vaniljglass och smultron. När han slutade så gick hela det där programmet utför.
Lasse Kronér var helt okej, han försökte åtminstone, kan inte varit lätt att ersätta en sådan folkkär programledare. Sedan kom Loket plötsligt tillbaks i tv-rutan, Sverige kändes plötsligt som en plats full av hopp. Men han försvann lika snabbt. Då tog man in Gunde Svan. Varför? Det var ju bara förvirrande för man förknippade ju Gunde med Fångarna på fortet omringad av dvärgar (jag ler förresten varje gång dvärgarna visar hur många nycklar lagen har tagit). Det kändes liksom som en främmande miljö för Gunde. Efter det slutade jag titta.
Nu är det någon snubbe som man knappt känner till och inte riktigt lockar en till att titta på Bingolotto igen.


Är Bingolottos framgångar och nedgångar inte lite jämförbart med Socialdemokraterna och svensk politik och programledarna är motsvarigheten till Socialdemokraternas partiledare? Att växa upp i Sverige med socialdemokraterna och Göran Persson i regeringen var en stabil barndom. Sedan gick det lite dåligt för Persson, fick lite kritik här och där, precis som det gick dåligt för Bingolotto. Mona Sahlin kom och tog oss med storm och ingav lite hopp till oss som ville ha tillbaks ett liv som smakade vaniljglass och smultron. Precis som the return of Loket, kändes det som att Mona representerade the return of Socialdemokraterna och Sverige. Men hon försvann precis lika snabbt som Loket. Håkan Juholt är snubben som man knappt känner till och inte lockar en till att rösta på Socialdemoktaterna igen. Han förvirrar mig och precis som jag slutade titta på Bingolotto vill jag blunda ögonen för Juholt. Han är så långt ifrån Loket man kan komma, något säger mig att han snarare kommer att trycka på snooze när det gäller Sveriges framtid. Vi ska bara sa Alfons Åberg, men det kommer troligen Juholt också att säga, precis som många andra politiker.



Jag är ju inte helt ute och cyklar...likheter finns ju



Kommentarer
neli

hihi aaw tack =) hon är min lilla prinsessa! du ska bara se henne in real =)

god jul på dig tjejen =)

2011-12-24 @ 00:14:51
URL: http://iamsofashion.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0