Hej Sanning, här är ord till dig

Ung och bekymmersfri”?

 

Ung och bekymmersfri”?

Nej, jag är i ungdomskris

Jag är i en övergångsålder som inte är en dans på rosor

Det är en dans på CSN:s allmosor

Jag lever på makaroner och konserverade tomater

Övertrassering gör så att jag inte får ut pengar på Nordeas uttagsautomater

Jag har en provisionsbaserad lön, jag står sist i bostadskön

Jag vänder på slantar som jag inte har, då kan du förstå att jag inte ens har råd med ett dåligt immunförsvar



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0