Hej Sanning, kan bibliotekarien shut her mouth, please?

Nu kommer jag låta som värsta hycklaren med tanke på tidigare inlägg där jag skriver om att jag hatar när folk hyssjar en. Men nu sitter jag här i ett bibliotek med en bibliotekarie som inte kan hålla käften. Hon bär på så mycket makt för det är bibliotekarierna som bestämmer normen i ett bibliotek. Det är de som ska hyssja när det behövs, det är de som ska viska och det är de som ska smyga sig fram för att vara en förebild på hur man ska vara i ett biblioteket. Men denna bibliotekarie har nog inte fattat vad hon har för roll eller så är hon lite "wild and crazy" och "don't give a damn".


Hon rubbar hela stämningen, hon är som stormen som avbryter lugnet. Eftersom hon pratar så högljutt ger hon grönt kort till andra i hennes omgivning att prata lika högt. Saken är att jag kan ju inte säga till henne heller för det blir som att stampa på en bibliotekaries stolthet, som att ta hennes arbetssysslor. "Vem tror du att du är? Det är JAG som ska hyssja folk inte du, lilla vän!". Hur säger man till en bibliotekarie att vara tyst egentligen? Det roligaste är att alla som sitter i den här salen ger henne arga blickar men ingen vågar säga något. I sådana här sammanhang är det alltid jag som får ta första steget för jag har inte alltid varit en som är rädd för att fakka ur, trots att jag då oftast gör alla en tjänst så blir jag oftast blickförklarad som en bitch. Men nu är jag osäker på om jag ska säga till och än en gång "take one for the team". Det känns som att jag skulle spotta på en helig person på en helig plats... Nej, det här är inte hållbart, jag ska fasiken förbereda en spottloska.

Update: råkade länka till fel tidigare inlägg är korrekt nu!






 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0