Hej Sanning, who's bad?

Har ni sett  "Tunnelbanan" på Kanal 5? De ger Stockholms trafiken så dåligt rykte. Den kommer definitivt ha en dålig effekt på Stockholms turismen.

Jag menar, vem kommer vilja komma till Stockholm när det enda man ser är massa fullisar utan class som skriker "jävla rödrockar" och ber vakterna att "stå för vad de heter"?

Nej nej, tunnelbanan är så mycket mer än så. Jag har haft så minnesvärda ögonblick på tunnelbanan. Sett en person bajsa på perrongen, sett en man som burit på en död uppstoppad råtta i en genomskinlig plastpåse och hört världens sämsta Mariah Carey imitation sjungas (skrikas) på perrongen.

Det finns så mycket sevärdigheter och upplevelser på tunnelbanan. Men den här serien på Kanal 5 framställer tunnelbanan som om den vore Lindsey Lohan, en wanna be bad girl gone wrong. Det är som att säga till en gängmedlem i Crips att han/hon är lika farlig som Maud Olofsson. Tunnelbanan är en riktig bad boy, med fullisar som styr alla linjer och ordningsvakter som är deras bitches. Spärrvakterna är egentligen langare och kontrollanterna är korrupta pengaindrivare.

Så välkommen till Stockholm, the most dangerous city in the wörld.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0