Hej Sanning, all this talk about a princess

Okej, nu när hela Sverige helt plötsligt har blivit barnkära och ska diskutera potentiella namn till en nyfödd så kallad prinsessa.måste jag ju kommentera det här. Hon är en nyfödd skrynklig liten bebis precis som alla andra men det pratas om henne som om Victoria krystade ut en guldklimp.

Hur som haver, det här med potentiella namn till kungabarnet diskuterade jag för ett tag sen på bloggen, HÄR , då föreslog jag:

Ajam Belieber (för att hylla Justin Bieber och hans trogna beliebers)
Jesse Can (för att hylla Obama, säg det snabbt, Yes We Can med svensk dialekt)
Mustafa (för integrationens skull)
Lille-Brat (om man kan döpa sitt barn till Lille-Mor så är det här namnet inget konstigt, man blir ju som man heter)

(Då påpekade jag att det var unisex namn också.) Men mina förslag krossades och konkurrerades ut totalt av en 5 årig liten flicka. Jag tyckte att mina förslag var klockrena men nej nej,  Rebecka Mossfeldt, 5 år, förskolebarn i Strängnäs till SVD:
 – Hon kan heta Törnrosa.

Eäej, ja kastade in handuken och alla andra tygbitar när jag läste det här. Kan inte komma på ett mer lämpligt namn till en svensk prinsessa. Törnrosa och nyfödda prinsessan har så mycket gemensamt. Båda är prinsessor, förhoppningsvis är även nyfödda prinsessan ett vackert barn. Förmodligen kommer nyfödda prinsessan inte sova i 100 år MEN hon har två föräldrar som är som sömnpiller och det finns en risk att hon kommer föredra att sova.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0