Hej Sanning, *host host*

Oj oj oj! Det känns nästan som jag glömt hämta upp mitt barn på dagis och kommer på nu cirka tre veckor senare att jag har ett barn. Nu har jag ju inget barn, men en blogg, det är ju ungefär samma typ av ansvar.

Men nu här på sjukkvisten när jag nästan hostat ut min tunga och nyst ut min röst tänkte jag att det är dags...Det är dags att hämta upp bloggen på dagis. Det är så mycket som har hänt de senaste veckorna man vet inte vad man ska kommentera. Men eftersom mitt liv har kretsat kring influensan så måste jag ändå skriva om erfarenhetsnära saker.

Visste ni att man inte kan nysa med ögonen öppna? Det är tydligen en reflex för att ögonen annars kommer flyga rakt ut...Är det bara jag som blir otrooligt frestad att tejpa ögonlocken och testa om ögonen åker ut? Det är så provocerande när man säger att "du bestämmer över din kropp, ingen får göra något med den om du inte själv vill". Det STÄMMER INTE!  

Sådant här gör att jag vill utmana det biologiska ödet. Det kliar i fingrarna, jag vill hålla upp ögonlocken för att se om det verkligen stämmer. Men är det värt att ta tillbaks kontrollen över sin kropp och få betala med sina ögon?...Jag funderar fortfarande.




Kommentarer
Paix

Ville också... kliar i fingrarna såå...

2012-03-17 @ 20:38:20
URL: http://aimless.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0