Hej Sanning, tjuvlyssnar du på folk?

Är ni en av de som tjuvlyssnar på folk?

Ibland låtsas jag lyssna på musik på tunnelbanan när jag egentligen har sänkt ljudnivån för att höra vad andra pratar om på tåget. Samtidigt som jag tittar på personerna genom fönstretglaset. Det värsta är när man hamnar i en tunnel och personen man tittar på ser att man tittar på den i fönstret. Man är busted. Men det finns ingen återvändo, man fortsätter stirra tills man kommer ut från tunneln och kan pusta ut med blicken.

Tjuvlyssnat.se är wünder i wünderbart
. De som skickar in sina historier dit är inte oskyldiga hederliga tjuvlyssnare, de är värre. De hänger ut dina konversationer på nätet till våran fördel. Man kan fastna på tjuvlyssnar, det brukade vara min nypa komedi under dagen förut. Gjorde mig alltid glad att läsa idiotiska konversationer. Jag hittade massa gamla tjuvlyssnat historier som jag sparat för flera år sedan på datorn. ENJOY!


(En utländsk man ~40 kommer in i butiken och går fram till en anställd.)
Mannen: Ursäkta har ni gabasallad?
Anställd: Gabasallad, vad är det? Menar du potatissallad?
Mannen: Nej gabasallad, du vet gabasallad, alla äter det!
Anställd: Du får ursäkta mig men jag vet inte vad gabasallad är... Kan du säga det på engelska?
Mannen: Ok... have you gabasallad?

(En mobilabonnemangssäljare står vid sitt lilla stånd när en man ~40 går förbi.)
Försäljaren: Hej. Jag skulle vilja berätta lite om MeraMobil och våra väldigt prisvärda abonnemang.
Mannen: Tyvär, jag har inte tid...
Försäljaren: Det tar bara någon minut.
Mannen: Men jag har redan ett bra abonnemang.
Försäljaren: Vad har du för abonnemang? Jag är säker på att vi har förmånligare priser.
Mannen (irriterat): Abonnemanget heter lägre-priser-än-meramobil från företaget InteIntresserad AB.
Försäljaren: Jaha...

En uteliggare går fram till ett par som sitter utanför Burger King.)
Uteliggaren: Hej, jag är en uteliggare och skulle behöva några kronor..."
Killen: Excuse me?!
Uteliggaren: Oh, ok, it's like this... I'm a Outlayer.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0