Hej Sanning, Lyxfällan eller snålfällan?

Jag ÖNSKAR att jag var en av de personerna i programmet Lyxfällan på tv3, som kan gå handla båtar på kredit och leva ett gott och oansvarsfullt liv. Men som student är man alltid i en snålfällla, försöker fortfarande handla med 50-öringar i hopp om att någon kanske inte är informerad om att de har dragits in. Vi handlar mat med pantkvitton, köper läsk med pant för att det är en (riskfri) investering.

Såg de här "mynten" när jag googlade på funny money, ska göra mina egna och försöka smyga in ett mynt när jag handlar. Förhoppningsvis märker ingen något eller i värsta fall så får jag bara ett hånskratt rakt in i fejjan.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0