Hej Sanning, när man väl bestämmer sig för att plugga kan man ångra sig?

Jag sitter och läser kurslitteratur. Var så oerhört stolt över mig själv för jag är oftast den som skummar igenom viktiga kapitel, okej nu överdrev jag, jag kollar på index och slår upp nödvändiga sidor. Men oerhört sällan läser jag en kursbok från början till slut. Men sen bestämde jag mig för att "be the change you want to see in the world" eller något liknande.


Nu ångrar jag mig, jag läste 49 sidor och var så stolt över min accomplishment. När jag bläddrar över till sidan 51 läser jag förvirrat "Chapter 1". De 49 sidorna som jag hade läst var alltså introduktionen! Fatta att jag hade läst ca 50 sidor men inte äns kommit till själva innehållet i boken! Vilken idiot skriver en introduktion på 50 sidor???!!!


Jag vågar inte ens kolla hur lång slutsatsen är. Ni vet när man frågor hur någon mår och de svarar "På morgonen efter jag åt en muffins började magen kurra, jag kände hur det bubblade i magen. Det kan vara för att jag är laktosintolerant. Det är vad vi misstänker i alla fall, jag och min sambo. Men sen la jag mig och vilade en stund så nu mår jag bra tack, själv?"? Ni vet, personer som man önskade hade en spola fram knapp, som alltid drar ut på sina svar? Det är just den typen den här författaren är, han vet inte hur man"wrap it up". 


 Eftersom han inte kan hålla käften får jag täppa till den till honom. Antingen så drar jag ut alla överflödiga sidor eller så slutar jag läsa. Det är bibliotekets bok, eftersom jag redan har en förseningsskuld på biblioteket så undviker jag helst det första alternativet som garanterat kommer leda till en ökad skuld. Så EY YO BOOK I QUIT!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0