Hej Sanning, har du ett brustet hjärta?

Det finns vissa låttexter som lämnar flera ?????

Yes, de är många och 99,99 procent av dem är oftast ballader. Mitt råd är för Guds skull skriv inte låtar när du blivit sårad, när du är olyckligt kär eller när du är allmänt förvirrad på din identitet. Det är oftast de låtarna som andra i samma situation lyssnar på och som förvirrar de ännu mer. Om du skriver en ballad så ta ditt ansvar för fasiken! Min konspirationsteori är att de som skriver ballader troligen vill såra människor som är i samma situation som dem, de är lovewreckers. Men sen fattar jag inte varför man lyssnar på sådana låtar om man är i den situationen, hela ”tyck synd om mig” perioden är ju lika logisk som Juholts mustasch.


Det värsta är nog låtar som frågar sig själv ”why” när ”because” är så tydligt. Typ George Michaels låt Careless Whisper. Han frågar sig själv ”now that you've gone, was what i did so wrong, so wrong that you had to leave me alone”. Men snälla George du var otrogen! Hon fick säkert inte bara reda på det, på köpet fick hon säkert reda på att du ljugit om din sexualitet också och du har mage att undra om det du gjorde var så fel? Jo, när en kvinna varit i ett förhållande med en man, men aldrig riktigt varit eftertraktad så kan hon bli en ANING arg. Och vaddå ”careless whisper”, hur viskar man oansvarigt? Snacka om att försöka förvirra en person som varit otrogen och verkligen inte ge honom/henne en chans att fixa det. Nej, nej, utan enligt George så har du bara viskat lite oansvarigt men annars var det ju ingen big deal det här med att du suttit och gömt dig i garderoben och beställt en sidomeny för din huvudmeny inte var tillräcklig.


Det finns så många låtar jag tycker borde bannlysas, alternativt att man får fylla i ett formulär innan man får köpa låten eller lyssna på den på Spotify eller Itunes. Frågorna i formuläret kan utformas ungefär så här ”Har du blivit sårad på den senaste tiden? Om ja, redogör nedan.”. Om personen skriver mer än 140 tecken så borde de bli spärrade omedelbart från att lyssna på eller köpa ballader. För om du någonsin varit kompis med en av de som går igenom ”tyck synd om mig” perioden så vet du att he/she is in there for a long time not a good time vilket inkluderar din ”shoulder to cry on”. De här sångerna föder olycka och sorg och konsekvenserna drabbar oftast oss vänner hårdast.


Jag kommer fortsätta med mina analyser på låttexter i fler inlägg, för de är nödvändiga för oss som är trötta på att läka vänner med egen framkallad hjärtesorg, mer om detta i kategorin ”Låttexter under all kritik”. Håll utkik där!






Kommentarer
Jonnie

haha ja ja älskar Zorro... o han banderas e så jäkla cool

2011-12-27 @ 14:27:05
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus

sv: Ja, min jul var toppen! Brukar inte gilla jul, men denna var annorlunda på något sätt ! :)

2011-12-27 @ 16:02:16
URL: http://babustyle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0