Hej Sanning, SMS= sämsta meddelanden sändna

Ibland känner jag att jag borde upprätta regler för skrivandet av SMS. Är det bara jag som märkt att vissa människor är helt clueless på hur man sms:ar?

En sak som stör mig är att vissa använder för många uttryckssymboler. När man skriver ;) ;) :D :D :) <3 <3 :-* i ett sms. Förlåt men vad ska detta betyda? Vi säger att du får detta sms av din partner, låt oss översätta alla dessa uttryckssymboler i ord då blir det "blink blink, hahahaha, du får mig att le, jag älskar dig, love you, puss på dig". Om inte du svarar tillbaks "hej jag gör slut med dig" så måste du ha gett upp hoppet om en djup och normal relation. Och allt det där trams om att man inte får göra slut på sms, vissa sammanhang är detta ett undantag, detta är inte ETT AV DOM. 
Vem är idioten som hoppades på att jag skulle rättfärdiga dumpning på sms och som hoppades på att kunna referera till mig för att sedan försvara sin handling? "Men sanningen sa att det är okej att dumpa dig på sms".
Ursäkta men gräv din egen feghets grav och dra inte med mig i den.  


En annan anledning till varför detta är så oerhört fel, tänk dig om någon gjorde alla dessa symboler in real life till dig, om den uttryckte sms:et fysiskt. Ser du inte det framför dig? Kolla på mitt collage här nedan så får du lite hjälp på traven, försök att se igenom bilderna snabbt som flera rörelser efter varandra, då blir det mer verklighetstroende. Om inte du reagerar med ett visst obehag så behöver du genast spärras av din telefonoperatör från sms. För då är du en av dem som kan skicka :):):):):), ja  inte en eller två utan FEM stycken smileysar efter varandra utan att fatta att det är creepy.




´                 
                 
                                                           



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0