Hej Sanning, yes biblioteket igen

Det är många inlägg om biblioteket idag men det är för att jag spenderat nästan hela min dag här och att det finns förvånansvärt mycket att skriva om. Så mycket att jag nästan borde börja blogga på biblioteket.se (gratis reklam varsågod). Jag som tyckte bibliotekarien var störande måste nästan ångra mig nu. Jag har nedan rankat de mest störande momenten under dagen, observera att dagen inte är slut så denna lista kan ha uppdaterats senare. Det som är intressant är att de mest störande momenten kretsar kring mat. Något som jag trodde var förbjudet att äta i biblioteket. Men vissa går här på alternativa lagar. Jeez. Jag tror jag kommer få ett utbrott alldeles strax. Men kan inte låta bli att skratta ändå. Det är som att jag är huvudrollen i en dålig skräckfilm där folk trycker på mina knappar och jag snart kommer få ett nervsammanbrott och börja peppra folket med böcker.

 

  1. Tre tjejer som varit här och pratat ständigt, har troligen kommit vilse och tror att vi är i Kungshallen för nu har de hämtat med sig wok med nudlar som dom sitter och smaskar i sig. En tjej var tvungen att byta plats och visade tjejerna genom att hålla för näsan att maten luktar. Det rörde dom inte i ryggen, snarare roade det dom, roa som i *fniss fniss*.

  2. En tjej som sitter nära mig måste ha en mask i magen för hon har ätit ständigt sedan hon satte sig där. Det är inte diskreta saker hon äter, nej nej, det är en macka inlindad i plast som gör en massa prasselljud av sig varje gång hon tar en tugga. Det senaste hon åt var någon sorts Risenta påse med tranbär i. Hon har gjort ett litet hål i och trycker upp tranbären en och en och när dem väl är uppe försöker hon inte diskret hälla upp den i handflatan, utan hon biter i påsen och häver in den i munnen. En och en! Jag undrar hur många tranbär som finns i den påsen.

  3. Idag har två stycken råkat dra ut min laddare till min dator. Detta kunde dock varit störande om jag inte hade batteriet inne. Annars skulle detta vara den utlösande faktorn till mitt nervsammanbrott.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0