Hej Sanning, oroligt sjunger jag med

Hur skulle ni reagera om ni hörde en liten 12 årig flicka prata i telefon med sin pojkvän och säger:

Jag är så förvirrad, du leker med mitt huvud, jag är inte en perfekt liten flicka men jag borde få det jag förtjänar och jag vägrar vara din mamma! Förstå att dina spel inte funkar på mig längre, du kan inte både ha och äta kakan. Jag har inte tid för en "hit and run", jag behöver mer än lite kul. Vad får jag egentligen ut av det här, va?!


Ni skulle troligen blivit förvånade, obekväma, chockade, ja där tog mina synonymer slut men ni fattar vinken. Vart vill jag komma med detta? Jo, att detta har faktiskt uttryckts av en 12-åring år 2005, men det väckte knappt några reaktioner, det väckte inget obehag, ingenting. Det här är Amy Diamonds låt "What's in it for me".

Kanske var det för att det uttrycktes på engelska, är det så att svenskar inte förstod vad hon sjöng? Eller var det så att det var för att det uttrycktes i en låt, i en melodi som var catchig, extremt catchig så att man förtryckte det? Jag har sjungit på den i flera år, tills jag nu fick skuldkänslor.
Varför gjorde jag inget, varför reagerade jag inte när jag fick veta att en liten 12 årig tjej var i ett destruktivt förhållande?


Young love, det börjar i alltför tidig ålder nuförtiden...


Kommentarer
Z

Det har jag aldrig tankt pa! Vad hemskt att unga tjejer ska sjunga sadana latar. Med tanke pa att majoriteten av hennes fanbase ar yngre tjejer sa ar det hemskt att dom vid tidigt alder redan ska fa det har budskapet inprintat...och det reinforce ju aven for sma pojkar i tidigt alder att det ar normalt att killar ska vara "bad boys"....gillar dina topics!

2012-03-24 @ 12:24:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0