Hej Sanning, jag önskar livet ur google

Blir så fruktansvärt irriterad när man hör den äldre generationen säga "på min tid hade vi det svårare, då hade vi ingen google, utan vi fick gå ner till biblioteket och leta efter information". Det är en tyck-synd-om-mig-fras som speglar en osanning. Min generation har det mycket svårare just på grund av google. Google har gjort det svårare för min generation att klara studierna. Ibland önskar jag livet ur google.


Tack vare google kan du hamna överallt, du kan börja med att googla information om industriella revolutionen och helt plötsligt hamna på Facebook. Visst det är enklare att hitta information om vad en likviditetsbudget är för något men du hamnar ändå till sist av en "slump" på någon blogg. Google gör det enkelt för oss för vi slipper gå till biblioteket och leta efter  en massa information, vi kan bara knappa in det vi söker i sökmotorn och så vips så hamnar vi på Twitter.


För att sammanfatta det:



Kommentarer
Anonym

hahahahaha sant!

2012-03-24 @ 12:25:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0