Hej Sanning, jag behöver en smart telefon

Elektronikbranschen börjar tjäna på mig, lite för mycket.


Min Samsung mobil som tidigare blivit hånad av en flicka i kollektivtrafiken, är redo att vila sin skärm en gång för alla. Den vill inte längre låta mig hålla om den, röra vid den, lyssna på den, prata med den, den är redo att lämna mig. Jag som trodde vi haft det så bra i 3 år, men jag tror att den blev arg på mig ett tag...för jag hade en affär. Men det var bara för att den inte kunde ge mig det jag behövde. Den började tappa stinget och jag fick då en begagnad iPhone att umgås med. Det var liksom inte hållbart med min kära Samsung som bara presterade när den själv ville. Så iPhone och jag var vänner ett tag, jag har alltid hatat iPhones, men jag tror att jag dömde den lite för snabbt. Jag blev fast, vi hade så kul. Vi gjorde nästan allt tillsammans, vi kunde spela alfapet, vi lärde oss om världens länder och vi skrattade åt svenska skämt. Men det visade sig att jag borde lyssnat på min magkänsla, iPhones är inte pålitliga. 


En dag hoppade den från min hand ned mot golvet, den blev förlamad från mitten av skärmen nedåt. Jag gjorde mitt bästa för att försöka plåstra om den, jag bad om att få börja om, att återställa allt till som det var från början. Men den vägrade den ville inte längre umgås med mig. Jag som trodde vi hade haft det så bra. Så jag gick tillbaks till min Samsung och bönade om förlåtelse. Men vårt förhållande är fortfarande bräckligt, vi har "trust issues". Så jag måste än en gång låta elektronikbranschen sluka mig. Jag vet att det finns många andra mobiler i elektronikhaven, men jag har svårt att tro på vad de lovar mig. Alla påstår sig vara smarta, men det är vad alla säger från början. Sedan visar det sig att de är precis som alla andra, dumma mobiler.




Kommentarer
Melissa

ja nackdelen med telefoner är att dom går inte lita på, så himla känsliga med sina dagliga PMS anfall

2011-12-28 @ 22:59:29
URL: http://lavali.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hello Truth

Sanning är bloggens uppdrag, bloggen har en komisk ådra och är uppfostrad i ironi. Lögn är förbjudet på denna sida, så varning till känsliga läsare : detta kan urarta i brutal ärlighet. Vem jag är? Jag är jag, räcker inte det? All kopiering är förbjuden! Copyright © hellotruth.blogg.se

RSS 2.0